رتینول (Retinol) چیست؟ همه چیز در مورد خواص رتینول | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

رتینول (Retinol) چیست؟ همه چیز در مورد خواص رتینول | مجله هفتگی


همانطور که می دانید رتینول مشتقی از ویتامین A است که در تولید محصولات مواظبت پوست و ضد پیری مورد مصرف قرار می گیرد.

با اینکه مواد تشکیل دهنده بیشتری در محصولات مواظبت از پوست به کار می رود اما یکی از دوست داشتنی ترین آن ها در میان مردم رتینول است.

تمام ما در مورد رتینول اطلاعاتی داریم اما امکان پذیر است که تمام چیز را در مورد رتینول ندانیم. به همین خاطرتلاش داریم در این مقاله سوالاتی را از کارشناسان پوست بپرسیم و جواب آن را بیان نماییم.پس همراه ما باشید.


رتینول چیست؟

رتینول مشتقی از ویتامین A است که به عنوان ماده ضد پیری مورد مصرف قرار می گیرد و در زیادتر محصولات مواظبت از پوست دیده می شود.

این ماده قادراست متابولیسم سلول های پوستی را برانگیختن کند و تولید کلاژن را زیادتر نماید.

رتینول قادراست در داخل پوست جذب شود. وقتی که با آنزیم های ویژهی ترکیب می شود، این ماده به ترتینوین تبدیل می شود که شکل اسیدی ویتامین A است و با عنوان اسید رتینوییک نیز شناخته شده است.

مصرف محصولا پایدار و با فرمول مناسب به همراه رتینول، قادراست ظاهر اسیب های وارد شده به پوست، لکه های قهوه ای، خطوط، چین و چروک ها و و منافذ برگ را کم شدن دهد.

جادوی این ماده در توانایی آن برای میزان قسمتیدن مجدد به بافت پوست و نرم تر کردن و شفاف تر کردن آن است.


فرق بین رتینول، رتین-A و رتنوئید در چیست؟

هم رتین-A و هم رتینول، به عنوان گونهی از رتنوئید شناخته می شوند که کلاسی از داروهاست.

هر دو ماده یاد شده می توانند در تسکین سریع پوست اثربخش باشند و گزینه های تایید شده ای برای معکوس کردن علامت های پیری محسوب می شوند. اما رتینول یک ماده بدون نسخه است و بایست به شکل فعال تبدیل گردد.

این در حافهرست که رتین-A محصول تجویزی از طرف دکتر محسوب می شود و در حذف چین و چروک ها و جنگیدن با آکنه خیلی اثربخشتر و قدرتمندتر از رتینول است.

در مورد استفاده محصولات شامل این ماده بایست با یک کارشناس پوست مشورت نمایید.

رتین-A ساختار سلول ها را بازیابی می کند. درنتیجه احتمال قرار گرفتن آن ها در منافذ و مسدود کردنشان خیلی اندک است. همین امر سبب می شود تعداد منافذ مسدود و ایجاد آکنه کم شدن نمایان کند.

این ماده همینطور قادراست ظاهر چین و چروک ها را با بافت دهی مجدد و نرم کردن میزان پوست و کم شدن اندازه منافذ خوب شدن بقسمتد.


خصوصیات مصرف رتینول

مزایای مصرف رتنیوا و رتین-A این است که می توانید بهبودی را در خطوط ریز، چین و چروک ها و تولید کلاژن در پوست ببینید.

این دو ماده تن رنگی پوست را نیز خوب شدن می قسمتند.

رتین-A نسخه تجویزی قدرتمندی نسبت به رتینول است و قادراست برای محصولات ضدپیری و آکنه اثربخشتر و قدرتمندتر عمل کند. این ماده برای مردمی که گونه ویژهی از پوست آماده به آکنه دارند سودمند خواهد بود.

رتنوئید تجویزی برای فرآیند ضد پیری و کار بر روی فرم ویژهی از آکنه سودمند خواهد بود. این ماده زیادتر برای جوش های سرسیاه، سرسفید، کومدون های بسته و منافذ مسدود اثربخش است.


عوارض رتینول

آیا مصرف رتینول قادراست اثر منفی بر روی پوست داشته باشد؟

هر ماده ای قادراست مزایا و معایب ویژه خود را داشته باشد. این مواد نیز اگر بیش از اندازه مورد مصرف قرار گیرند می توانند سبب خشکی پوست و برانگیختن آن شوند. بعضی از مردم که پوست حساسی دارند قادر نخواهند بود چنین تقویتی را تحمل کنند.

کرم هایمحلی نیز قادراست شما را به نور خورشید حساس سازد و آفتاب سوختگی را شدیدتر نماید. هر دوی این مواد نبایست در دوران بارداری مورد مصرف قرار گیرند مگر اینکه دکتر تجویز کرده باشد.

رتنوئید تنها وقتی به پوست اسیب وارد می کند که شما تقویت چوستی خیلی حساس همانند اگزما یا روزاسه داشته باشید.

هنوز هم بیمارانی که با تقویت حساسی همانند روزاسه دست و پنجه نرم می کنند امکان پذیر است بتوانند از رتنوئید مصرف نمایند اما آن ها بایست به تدریج از این ماده بهره مند شوند و پوست خود را قبل از اعمال رتنوئید با مرطوب کننده مهیا سازند.

با اینکه رتین-A اساسا دارویمحلی برای معالجه آکنه محسوب می شد اما تمام آکنه ها شبیه هم نیستند. برای مردمی که آکنه قرمز، دردناک و ملتهبی دارند، رتنوئید تجویزی امکان پذیر است تقویت موجود را بدتر کند و برانگیختن و التهاب را در پوست های حساس زیادتر نماید.

آکنه مریضی التهابی از پوست است و ملتهب کردن این گونه از آکنه با رتنوئید ، استراتژی مناسبی برای رسیدن به پوست شفاف نیست. همواره بعضی از مردم با استفاده رتنوئیدهای تجویزی امکان پذیر است تقویت بدتری را تجربه نمایند.

در کاربردهای اولیه، رتین-A قادراست سبب خشکی پوست، زیاد شدن حساسیت و پوسته پوسته شدن گردد.

اگر استفاده دنباله داشته باشد این تقویت بدتر می شود. همواره رتین-A یا رتینول برای مردمی که امنیت نور خورشید را جدی نمی گیرند پیشنهاد نمی شود. مصرف هر روزه از ضد آفتاب برای رسیدن به نتایج مطلوب به زمان استفاده رتنوئید الزامی است.


چه وقتی بایست رتینول را اعمال کنیم؟

زیادتر رتنوئیدها در برابر نور خورشید پایدار نیستند. این موضوع بدین معنی است که آن ها بایست در ظرف سربسته و به دور از نور خورشید قرار گیرند و در شب اعمال شوند.

سعی نمایید یکبار در هفته ، رتینول را به اندازه یک نخود بردارید و بر روی مرطوب کننده خود بزنید. می توانید استفاده آن را به تدریج زیادتر نمایید اما استفاده بیش از اندازه به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

این مواد بر اساس بازتاب پوست مورد مصرف قرار می گیرند. اگر متوجه قرمزی یا برانگیختن بر روی پوست شدید، استفاده آن را متوقف نمایید.

سرم رتینول را بر روی کل صورت و گردن اعمال نمایید. سه دقیقه منتظر بمانید و میزان اندکی از مرطوب کننده را اعمال نمایید. سرم رتینول را دو شب استفاده نمایید، یک شب استفاده ننمایید و جای ان را با سرم لایه بردار و سرم معالجه ای عوض نمایید.

  • دوشنبه و سه شنبه: رتینول
  • چهارشنبه: لایه بردار
  • پنج شنبه و جمعه: رتینول
  • شنبه: سرم آبرسان به پوست

از آنجایی که رتینول سلول های پوستی را با نرخ سریع تری به سمت میزان می کشد، می توانید سبب پوسته پوسته شدن در بعضی از گونه های پوست ها شود. به همین خاطر نبایست هر شب از آن مصرف نمایید.

از آنجایی که تولید مجدد سلول ها در میزان، دو روز طول می کشد، مصرف سرم لایه بردار برای حذف سلول های مرده عالی است.

رتینول وقتی مناسبتر عمل می کند که مجدد بعد از دو روز مورد مصرف قرار گیرد. حالا رتینول قادراست به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کند. مصرف سرم آب رسان قادراست مجال زیادتری به پوست برای بازسازی بدهد و موانع بازسازیآن را حذف نماید.